TikTok, Avrupa’daki Big Tech yüklenicilerinden içerik moderatörlerini yakaladı

Çinli ByteDance’in sahip olduğu kısa biçimli video uygulaması, Dublin’deki “güven ve güvenlik merkezini” hızla genişletiyor ve Londra’da Avrupalı ​​kullanıcılar tarafından yayınlanan materyalleri gözden geçirmekle görevli başka moderatörler tutuyor.

Halka açık LinkedIn profillerinin bir FT analizine göre, Ocak 2021’den bu yana katılacak olanlardan en az 190’ı daha önce Accenture, Covalen ve Cpl için müteahhitlik şirketleri aracılığıyla çalıştı.

Meta, Facebook ve Instagram’ın ana şirketi YouTube ve Twitter’ın , platformların en şiddetli ve zararlı içeriklerinden bazılarını denetlemek ve kaldırmak için bu sözleşme şirketlerine büyük ölçüde güvendiği biliniyor. TikTok, geçen yıl Ocak ayından bu yana İngiltere ve İrlanda’da birkaç yüz moderatör işe aldığını ve Kaliforniya ve Singapur’daki benzer merkezlerde sahip olduğu binlerce moderatöre eklendiğini söyledi .

Bu ay Meta CEO’su Mark Zuckerberg , yavaşlayan büyümeyi Facebook ve Instagram’dan TikTok lehine kaçan genç kullanıcılara bağladı ve bir günde şirketin değerinden 220 milyar dolardan fazla silinmesine yol açtı. Ancak TikTok‘un devasa büyümesiyle birlikte, önde gelen sosyal ağları dünya çapında politikacıların ve düzenleyicilerin hedef noktasına koyan bir sorun olan en kötü kullanıcı aşırılıklarıyla başa çıkma sorunu ortaya çıkıyor .

TikTok Güven ve Güvenlik küresel başkanı Cormac Keenan, “Güven ve güvenlik operasyonlarımıza yaptığımız sürekli yatırım, TikTok’u yaratıcılık ve eğlence için bir yer olarak sürdürmeye odaklanmamızı yansıtıyor” dedi.

Bu itme, TikTok’un Avrupa iş gücünün, şirketin bölgedeki cirosunun yüzde 545 artarak 170,8 milyon dolara yükseldiği 2020’de 1.000’den fazla artması anlamına geliyordu. Ancak UK Companies House başvurularına göre, vergi öncesi zararlar dört kat artarak 644.3 milyon dolara ulaştı, “esas olarak [Avrupa’da] işin büyümesini desteklemek için çalışan sayısındaki artıştan dolayı”.

TikTok’un stratejisi, Facebook, Instagram, YouTube ve Snap ile aynı sınırlı yetenek havuzundan deneyimli personeli cezbetmek için moderatörlere daha iyi maaşlar ve avantajlarla şirket içi pozisyonlar sunmak olmuştur.

İşe alım süreci hakkında doğrudan bilgisi olan kişilere göre, işe alımlar genellikle birden fazla dil konuşur ve içerik denetimi konusunda deneyime sahiptir. Şirket, dillerin “olası adaylar için önemli bir husus” olduğunu söyledi.

Accenture’dan geçen yıl katılan bir TikTok çalışanı, “TikTok‘u seçtim çünkü faydaları daha iyi, çevre daha iyi ve şirket her üyeye değer veriyor” dedi. “Kariyerim için daha iyiydi ve Accenture’da bir savaş olan evden çalışabilmek istedim.”

YouTube’dan TikTok‘a geçen bir başka içerik moderatörü, işteki rahatsız edici içerik seviyelerinin benzer olduğunu ancak psikolojik desteğin TikTok’ta daha iyi olduğunu söyledi.

Accenture, Cpl ve YouTube yorum taleplerine yanıt vermedi ve Covalen yorum yapmayı reddetti.

California’da eski bir içerik moderatörü olan Candie Frazier, TikTok‘a dava açıyor. Aşırı ve şiddet içeren videoları izledikten sonra şirketin zihinsel sağlığını koruyamadığını iddia ediyor. Şirket, devam eden davalar hakkında yorum yapmadığını, ancak moderatörleri desteklemek için bir dizi sağlıklı yaşam hizmetini genişletmeye devam ettiğini söyledi.

Facebook daha önce , platformda rahatsız edici içerik izledikten sonra travma geçirdiklerini iddia eden binlerce ABD’li moderatör grubuna 52 milyon dolar ödemeyi kabul etmişti .

Meta, dahili ve sözleşmeli içerik moderatörleri için sağlık eğitimi ve desteği, gözden geçirenlerin gerektiğinde masalarından uzaklaşmaları için ara alanlar ve gözden geçirenlerin uzun süre boyunca arka arkaya potansiyel olarak grafik içeriğe maruz kalmamasını sağlayan teknoloji sunduğunu söyledi.

Geçen ay Facebook, hizmetlerine aylık aktif kullanıcılarının ilk kez 1,9 milyara düştüğünü açıkladı. TikTok‘un aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı var ve bu onu Instagram ve 500 milyondan fazla olan Snap ile aynı seviyeye getiriyor.